Dagspress.se är en tjänst från TU, mediehusens branschorganisation i Sverige. Här finns information om dagstidningar som är medlemmar hos TU och innefattar både morgon- kvälls- och gratistidningar samt tidningarnas webbplatser.

Medier i SverigeLiten

SAMARBETE MED TS

Medie- och prisuppgifterna i tidningsdatabasen ovan uppdateras i samarbete med TS Mediefakta.

TS reviderar, enligt överenskomna regelverk, svenska medier och ger mediemarknaden opartiskt granskad och sammanställd information.

TS-Mediefakta

TU:s Analysdag

Den 28 november genomför TU den femte analysdagen. Fokus ligger på hur mediehusen kan finna nya vägar framåt och vi kommer att få lyssna till både mediesäljare, mätleverantörer och annonsörer. Under dagen koras vinnaren av stipendiet Årets Medieanalytiker.

 

Nordicom: Vad händer med den svenska mediebranschen?

I rapporten Den svenska mediemarknaden 2013 görs en omfattande analys av de svenska medieföretagen, med uppgifter om ekonomiska resultat, marknadsandelar och ägarförhållanden. Rapporten är skriven av professor Staffan Sundin.

IRM: Sverige är det sjunde mest reklamtäta landet i världen

Rapporten ”The International Advertising Market” visar att Sverige är det sjunde mest reklamtäta landet i världen och har den fjärde högsta internetandelen i världen, skriver IRM (Institutet för Reklam- och Mediestatistik) i ett pressmeddelande.

SN Extra - ökad upplaga och utgivningstakt

Den 24 oktober ökar Södermanlands Nyheter både upplagan och utgivningstakten på sin gratistidning, SN Extra, som rapporterar om allt från nyheter till nöje, skriver Mediekompaniet i sitt nyhetsbrev.

Ny annonslösning hos Mediekompaniet

Ny stor databas gör det lätt att träffa rätt mottagare på nätet, skriver Mediekompaniet i sitt nyhetsbrev. Mediekompaniet är först ut i Sverige med en annonslösning som gör det möjligt att i stor skala skräddarsy målgruppsanpassad annonsering.