Dagspress.se är en tjänst från TU, mediehusens branschorganisation i Sverige. Här finns information om dagstidningar som är medlemmar hos TU och innefattar både morgon- kvälls- och gratistidningar samt tidningarnas webbplatser.

Medier i SverigeLiten

SAMARBETE MED TS

Medie- och prisuppgifterna i tidningsdatabasen ovan uppdateras i samarbete med TS Mediefakta.

TS reviderar, enligt överenskomna regelverk, svenska medier och ger mediemarknaden opartiskt granskad och sammanställd information.

TS-Mediefakta

IRM: Ny prognos och förväntningarna höjs

I sin reviderade prognos skriver IRM (Institutet för Reklam- och Mediestatistik) att förväntningarna höjs på 2014. Totalt förväntas reklammarknaden omsätta knappt 32,2 miljarder kronor under 2014, vilket motsvarar en ökning om 2,4 procent relativt föregående år.

TU Marknadsinsikt augusti 2014

En hel del goda nyheter i sammanfattningen från augusti. Sydsvenskan går med i TU igen och de digitala intäkterna för morgonpressen ökar med över 20 procent. Dessutom finns en liten ljusglimt för de tryckta annonsintäkterna i form av en ökning för ibladningen i de lokala morgontidningarna.

IRM: Mediemarknaden andra kvartalet

Mediemarknaden fortsätter att växa under det andra kvartalet. Tillväxten skrivs till 1,9 procent relativt samma period i fjol och omsättningen är 8,3 miljarder kronor, skriver IRM (Institutet för Reklam- och Mediestatistik) i ett pressmeddelande.

Mediekompaniet utökar

Mediekoncernen Hallpressen ansluter till Mediekompaniet, vilket ger en räckviddsökning med ca 6 % för MK, skrivet Mediekompaniet i sitt nyhetsbrev.

TU Marknadsinsikt Juni 2014

De tryckta medierna fortsätter att visa att gammal är äldst när det gäller att både engagera och leverera.

Underkategorier