Dagspress.se är en tjänst från TU, mediehusens branschorganisation i Sverige. Här finns information om dagstidningar som är medlemmar hos TU och innefattar både morgon- kvälls- och gratistidningar samt tidningarnas webbplatser.

Medier i SverigeLiten

SAMARBETE MED TS

Medie- och prisuppgifterna i tidningsdatabasen ovan uppdateras i samarbete med TS Mediefakta.

TS reviderar, enligt överenskomna regelverk, svenska medier och ger mediemarknaden opartiskt granskad och sammanställd information.

TS-Mediefakta

IRM - Svensk Reklammarknad 2015

Instituet för reklam- och mediestatistik ger en översikt av reklamåret 2015. Under 2015 uppgick totala reklaminvesteringar i Sverige till drygt 68,3 miljarder kronor vilket innebär en ökning på 1,9 procent gentemot 2014, skriver man i pressmeddelandet.

IRM:s stora reklamkaka - de totala reklaminvesteringarna - inkluderar köp av medieutrymme, investering i övriga marknadsaktiviteter samt produktionskostnader. Nytt för i år är att IRM introducerar en årlig mätning av native annonsering i Sverige. I det här fallet definierar IRM native annonsering som köpt reklamplats och produktion inom displayannonsering som är utformad för att efterlikna sajtens eget utseende, funktion och/eller innehåll. Native-annonsering inom sociala nätverk ingår inte. IRM uppger att native annonsering i Sverige omsätter 100 miljoner kronor under 2015, och detta är alltså den första siffra som offentliggörs avseende detta område

Läs pressmeddelandet här.  

Share Link: Dela länk: Google Yahoo MyWeb Facebook Myspace