Nya Normer för annonsering 1 januari 2010

Den 1 januari 2010 utkommer en ny utgåva av Normer för annonsering. De nya normerna är en sammanslagning av de bägge dokumenten Normer för annonsering och Normer för annonsering i elektroniska tjänster och produkter.

Nya Normer för annonsering 1 januari 2010

Den 1 januari 2010 utkommer en ny utgåva av Normer för annonsering. De nya normerna är en sammanslagning av de bägge dokumenten Normer för annonsering och Normer för annonsering i elektroniska tjänster och produkter.

Under våren 2009 har TU, tillsammans med en arbetsgrupp, gjort en översyn över normerna och uppdaterat dokumentet “Normer för annonsering”.  

Arbetsgruppen bestod av representanter från sju olika tidningsföretag, personer från Sveriges Tidskrifter samt TU:s kansli.

Normer för annonsering är ett dispositivt avtal som ligger i “botten” av avtalen mellan tidning och annonsör. Många företag väljer att hänvisa till detta normavtal i de företagsspecifika avtalen med annonsör. TS Annonstaxa hänvisar också till Normer för annonsering.

Det är TU:s avsikt att i fortsättningen kontinuerligt se över Normer för annonsering

Eventuella frågor om Normer för annonsering besvaras i första hand av Hanna Lind, hanna.lind@tu.se Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den , och i andra hand av Anna-kari Modin, anna-kari.modin@tu.se Den här e-postadressen är skyddad från spamrobotar, du måste ha Javascript aktiverat för att visa den .

 Normer_for_annonsering_2010.pdf