Presentationer & publikationer

Här finns presentationer & publikationer som berör mediemarknad och medievanor. TU:s bevakning av marknaden sammanfattas i nyhetsbrevet Marknad och insikt >>

Mediebarometern 2018

Mediebarometern är en årlig räckviddsundersökning som belyser hur stor andel av den svenska befolkningen mellan 9 och 79 år som en genomsnittlig dag har tagit del av medier på traditionella och digitala plattformar, och visar konsumtion av alla slags medier oavsett...

läs mer

Native-rekommendation

”Native advertising” och andra former av annonsörsbetalt/-sponsrat innehåll i redaktionella medier ställer krav på tydlighet mot läsare och användare. Det finns inga mellanlägen – antingen är det marknadsföring eller så är det inte, vilket måste klargöras på ett...

läs mer

Handbok för dagspressannonsering

Handbok för dagspressannonsering Sveriges dagspress, med sina olika kanaler, är fortfarande en av världens starkaste och har en spridning över hela landet och med mycket hög täckning och räckvidd, både lokalt, regionalt och på riksnivå. Denna handbok är framtagen av...

läs mer