TU:s annonsstatistik – ett gediget underlag
Kvartalsvis presenterar TU annonsbarometern som visar mediehusens generella annonsutveckling i form av tabeller över intäkter i tryckta och digitala kanaler. Dessutom samlar TU in och presenterar användare- och läsarintäkter. Denna statistik presenteras halvårsvis.
Insamlingen sker i samarbete med organisationens medlemmar och TU återrapporterar sedan detta aggregerat till IRM, Institutet för reklam- och mediestatistik.
- Annons- och läsarintäkter fr o m 2019
- TU Annons och internetbarometer helår 2018
- TU Internetbarometer Q3 2018
- TU Internetbarometer Q2 2018
- TU Internetbarometer Q1 2018
- TU Internetbarometer Q4 2017
- TU Internetbarometer Q3 2017
- TU Internetbarometer Q2 2017
- TU Internetbarometer Q1 2017
- TU Internetbarometer Q4 2016
- TU Internetbarometer Q3 2016
- TU Internetbarometer Q2 2016
- TU Internetbarometer Q1 2016
- TU Internetbarometer Q4 och helåret 2015