TU:s annonsstatistik – ett gediget underlag
Kvartalsvis presenterar TU annonsstatistik som visar mediehusens generella annonsutveckling i form av tabeller över intäkter i tryckta och digitala kanaler. Dessutom samlar TU in och presenterar användare- och läsarintäkter.
Insamlingen sker i samarbete med organisationens medlemmar och TU återrapporterar tabeller och analyser till medlemmarna samt aggregerade siffror till IRM, Institutet för reklam- och mediestatistik.
- Annons- och läsarintäkter fr o m 2019 >>
- TU Annons och internetbarometer helår 2018
- TU Internetbarometer Q3 2018
- TU Internetbarometer Q2 2018
- TU Internetbarometer Q1 2018
- TU Internetbarometer Q4 2017
- TU Internetbarometer Q3 2017
- TU Internetbarometer Q2 2017
- TU Internetbarometer Q1 2017
- TU Internetbarometer Q4 2016
- TU Internetbarometer Q3 2016
- TU Internetbarometer Q2 2016
- TU Internetbarometer Q1 2016
- TU Internetbarometer Q4 och helåret 2015