Medieverktyg – Tidningsdatabasen

Vår karta och informationen under Medieverktyg är ett samarbete mellan TU – Medier i Sverige och Kantar Sifo/Mediafacts. Här visar vi grunduppgifter från Mediafacts – en analysplattform med data från Kantar Sifo, TS och comScore.

TU-rekommendation om spelannonser

TU-rekommendation om spelannonser Regeringen har aviserat att man kommer att tillsätta en utredning som ska lämna förslag till en ny spelreglering. Det är ett välkommet beslut. Bort från spelmonopol och mot ett licenssystem, där...

läs mer

Betalväggar utan att tappa trafik

Betalväggar utan att tappa trafik Rapport från TU: Inte ens hälften av dagstidningssajterna upplevde ett trafiktapp vid införandet av betalväggar. De flesta upplevde i stället en ökad trafik under det närmsta året efter...

läs mer

Var tredje reklamkrona investeras i tidningshusen

Var tredje reklamkrona investeras i tidningshusen Dagstidningshusen starkast på den svenska reklammarknaden  Under 2014 fortsatte dagspressen att vara annonsörernas främsta kanal för att nå konsumenterna. Var tredje reklamkrona investerades i tidningshusen.   Det...

läs mer

Nya Normer för annonsering 1 januari 2010

Nya Normer för annonsering 1 januari 2010 Den 1 januari 2010 utkommer en ny utgåva av Normer för annonsering. De nya normerna är en sammanslagning av de bägge dokumenten Normer för annonsering och Normer för annonsering i elektroniska tjänster och produkter. Nya...

läs mer

Dagspress.se är en tjänst från TU – Medier i Sverige som är landets ledande branschorganisation inom mediesektorn. TU:s medlemsföretag ger ut morgon-, kvälls- och gratistidningar, sänder tv och radio, har redaktionella sajter samt driver försäljnings- och medieutvecklingsbolag. På dagspress.se finns grundläggande information och statistik om medlemmarna i TU samt en hel del annan information om mediebranschen.