Medieverktyg – Tidningsdatabasen
Vår karta och informationen under Medieverktyg är ett samarbete mellan Tidningsutgivarna (TU) och Kantar Sifo/Mediafacts. Här visar vi grunduppgifter från Mediafacts – en analysplattform med data från Kantar Sifo, TS och comScore.

IRM: Nytt all-time-high i sikte
IRM: Nytt all-time-high i sikte I ett pressmeddelande skriver IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) om utvecklingen för medieinvesteringarna under det tredje kvartalet 2016. Nu redovisas utfallet och det tredje kvartalet slog...
IRM: Svenska reklammarknaden går mot strömmen
IRM: Svenska reklammarknaden går mot strömmen Nu har IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) publicerat rapporten ”The Nordic Advertising Market Jan-Jun 2016” som beskriver utvecklingen på de nordiska reklammarknaderna under...
IRM och Sveriges Annonsörer: Så mycket lägger svenska annonsörer på reklam
IRM och Sveriges Annonsörer: Så mycket lägger svenska annonsörer på reklam För första gången har svenska annonsörers reklambudgetar kartlagts på ett övergripande plan. Bakom kartläggningen står...
Mediekompaniet lanserar ny konsumentanalys
Mediekompaniet lanserar ny konsumentanalys I sitt nyhetsbrev skriver Mediekompaniet om sin nya rapport MK Rapporten Konsument som nu lanseras. Rapporten, som är gjord av Inizio, visar vilka skillnader i beteenden man kan utläsa och vilka konsekvenser det...
IRM: Stark inledning på året
IRM: Stark inledning på året Instituet för reklam- och mediestatistik (IRM) publicerar ett pressmeddelande om medieinvesteringarna första kvartalet 2016. 2015 blev ett rekordår och medieinvesteringarna fortsätter att visa en stark...
IRM – Rekordstora medieinvesteringar 2015
IRM - Rekordstora medieinvesteringar 2015 Institutet för reklam- och mediestatistik publicerar sin senaste kvartalsrapport som summerar utvecklingen för medieinvesteringarna under 2015. Och, efter ett urstarkt fjärde kvartal, kan IRM nu konstatera att...
Dagspress.se är en tjänst från Tidningsutgivarna (TU) som är landets ledande branschorganisation inom mediesektorn. TU:s medlemsföretag ger ut morgon-, kvälls- och gratistidningar, sänder tv och radio, har redaktionella sajter samt driver försäljnings- och medieutvecklingsbolag. På dagspress.se finns grundläggande information och statistik om medlemmarna i TU samt en hel del annan information om mediebranschen.