Medieverktyg – Tidningsdatabasen

Vår karta och informationen under Medieverktyg är ett samarbete mellan Tidningsutgivarna (TU) och Kantar Sifo/Mediafacts. Här visar vi grunduppgifter från Mediafacts – en analysplattform med data från Kantar Sifo, TS och comScore.

Riktlinjer för digitalt produktionsmaterial

Riktlinjer för digitalt produktionsmaterial Riktlinjerna har tagits fram av Grafiska Företagen för att underlätta för de kunder som tillhandahåller tryckerier med digitalt produktionsunderlag. Informationen har tagits fram i samarbete...

läs mer

IRM: Nytt all-time-high i sikte

IRM: Nytt all-time-high i sikte I ett pressmeddelande skriver IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) om utvecklingen för medieinvesteringarna under det tredje kvartalet 2016. Nu redovisas utfallet och det tredje kvartalet slog...

läs mer

Mediekompaniet lanserar ny konsumentanalys

Mediekompaniet lanserar ny konsumentanalys I sitt nyhetsbrev skriver Mediekompaniet om sin nya rapport MK Rapporten Konsument som nu lanseras. Rapporten, som är gjord av Inizio, visar vilka skillnader i beteenden man kan utläsa och vilka konsekvenser det...

läs mer

IRM: Stark inledning på året

IRM: Stark inledning på året Instituet för reklam- och mediestatistik (IRM) publicerar ett pressmeddelande om medieinvesteringarna första kvartalet 2016. 2015 blev ett rekordår och medieinvesteringarna fortsätter att visa en stark...

läs mer

Dagspress.se är en tjänst från Tidningsutgivarna (TU) som är landets ledande branschorganisation inom mediesektorn. TU:s medlemsföretag ger ut morgon-, kvälls- och gratistidningar, sänder tv och radio, har redaktionella sajter samt driver försäljnings- och medieutvecklingsbolag. På dagspress.se finns grundläggande information och statistik om medlemmarna i TU samt en hel del annan information om mediebranschen.