Medieverktyg – Tidningsdatabasen
Vår karta och informationen under Medieverktyg är ett samarbete mellan Tidningsutgivarna (TU) och Kantar Sifo/Mediafacts. Här visar vi grunduppgifter från Mediafacts – en analysplattform med data från Kantar Sifo, TS och comScore.

Svenskarnas medieanvändning
Mediebarometern 2021 har publicerats av Nordicom. Rapporten visar att två av tre svenskar läste dagstidning en genomsnittlig dag 2021 och att digital läsning var mest populärt.
Morgonpressen växer – både på annons- och läsarsidan
Ny statistik från TU: Morgonpressens samlade intäkter från annonsörer och läsare ökade med 3 procent under 2022 års första kvartal, jämfört med samma period förra året.
Årsrapport från IRM
Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) har publicerat sin årsrapport för 2021. Under 2021 uppgick total reklaminvestering i Sverige till 81 miljarder kr.
Morgonpressens annonsintäkter ökar via digital tillväxt
Ny statistik från branschorganisationen Tidningsutgivarna (TU) visar en ökning med 4 procent för morgonpressens annonsintäkter från webben, appar och tryckta tidningar.
Morgonpressens annonsintäkter ökade under tredje kvartalet
Ny statistik från branschorganisationen TU – Medier i Sverige visar att morgonpressens annonsintäkter ökade med 12 procent under det tredje kvartalet.
IRM: Reviderad prognos
Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) har justerat upp prognosen för resterande del av 2021.
Dagspress.se är en tjänst från Tidningsutgivarna (TU) som är landets ledande branschorganisation inom mediesektorn. TU:s medlemsföretag ger ut morgon-, kvälls- och gratistidningar, sänder tv och radio, har redaktionella sajter samt driver försäljnings- och medieutvecklingsbolag. På dagspress.se finns grundläggande information och statistik om medlemmarna i TU samt en hel del annan information om mediebranschen.