Medieverktyg – Tidningsdatabasen
Vår karta och informationen under Medieverktyg är ett samarbete mellan Tidningsutgivarna (TU) och Kantar Sifo/Mediafacts. Här visar vi grunduppgifter från Mediafacts – en analysplattform med data från Kantar Sifo, TS och comScore.
Morgonpressens läsaraffär bromsar in – annonsaffären minskar
Pressmeddelande från TU: Morgonpressens samlade intäkter från annonsörer och läsare minskade med 1 procent under 2023 års första kvartal.
Annonsintäkterna ökade 2022 – trots ett tufft fjärde kvartal
Pressmeddelande från TU: Annonsintäkter från webben, appar och tryckta tidningar ökade med 3 procent under 2022, jämfört med helåret 2021.
Q3 2022: Morgonpressens annonsintäkter stärktes av valet
Pressmeddelande: TU:s statistik för Q3 visar att morgonpressens annonsintäkter från webben, appar och tryckta tidningar ökade med 11 procent.
Morgonpressens läsarintäkter växer
Ny statistik från branschorganisationen Tidningsutgivarna (TU) visar att morgonpressens samlade läsarintäkter från webben, appar och tryckta tidningar ökade med 6 procent under årets andra kvartal, jämfört med motsvarande period 2021. Den digitala nyhetskonsumtionen...
Svenskarnas medieanvändning
Mediebarometern 2021 har publicerats av Nordicom. Rapporten visar att två av tre svenskar läste dagstidning en genomsnittlig dag 2021 och att digital läsning var mest populärt.
Morgonpressen växer – både på annons- och läsarsidan
Ny statistik från TU: Morgonpressens samlade intäkter från annonsörer och läsare ökade med 3 procent under 2022 års första kvartal, jämfört med samma period förra året.
Dagspress.se är en tjänst från Tidningsutgivarna (TU) som är landets ledande branschorganisation inom mediesektorn. TU:s medlemsföretag ger ut morgon-, kvälls- och gratistidningar, sänder tv och radio, har redaktionella sajter samt driver försäljnings- och medieutvecklingsbolag. På dagspress.se finns grundläggande information och statistik om medlemmarna i TU samt en hel del annan information om mediebranschen.