Medieverktyg – Tidningsdatabasen

Vår karta och informationen under Medieverktyg är ett samarbete mellan TU – Medier i Sverige och Kantar Sifo/Mediafacts. Här visar vi grunduppgifter från Mediafacts – en analysplattform med data från Kantar Sifo, TS och comScore.

Mediafacts – ny onlineplattform för medieplanering

Mediafacts - ny onlineplattform för medieplanering Nu lanseras Mediafacts, en onlineplattform med aktuell och kontrollerad fakta för över 1 200 svenska digitala- och printmedier. Den bygger på data från Kantar Sifo,TS och comScore, fokus är på räckvidder, upplagor,...

läs mer

Uppdaterad branschstatistik

Uppdaterad branschstatistik TU:s grundläggande och säljande fakta om den svenska dagstidnings- och mediemarknaden har uppdaterats. Här finns branschstatistiken samlad med information om räckvidder, medievanor och mycket annat. Länk här.

läs mer

Ny studie från Nordicom: Kampen om reklamen

Ny studie från Nordicom: Kampen om reklamen Globala it-bolag svarade för hela den samlande tillväxten i de digitala reklaminvesteringarna under 2015 och 2016, visar en färsk studie från Nordicom. Studien undersöker hur konkurrensen...

läs mer

Nya upplagor och räckviddssiffror

Nya upplagor och räckviddssiffror Kantar Sifo publicerar idag mediernas räckvidder i ORVESTO Konsument 2016 Helår. Undersökningen har genomförts under året och totalt 39 034 personer har deltagit. Vidare finns TS-upplagorna...

läs mer

Riktlinjer för digitalt produktionsmaterial

Riktlinjer för digitalt produktionsmaterial Riktlinjerna har tagits fram av Grafiska Företagen för att underlätta för de kunder som tillhandahåller tryckerier med digitalt produktionsunderlag. Informationen har tagits fram i samarbete...

läs mer

IRM: Nytt all-time-high i sikte

IRM: Nytt all-time-high i sikte I ett pressmeddelande skriver IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) om utvecklingen för medieinvesteringarna under det tredje kvartalet 2016. Nu redovisas utfallet och det tredje kvartalet slog...

läs mer

IRM: Svenska reklammarknaden går mot strömmen

IRM: Svenska reklammarknaden går mot strömmen Nu har IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) publicerat rapporten ”The Nordic Advertising Market Jan-Jun 2016” som beskriver utvecklingen på de nordiska reklammarknaderna under...

läs mer

Mediekompaniet lanserar ny konsumentanalys

Mediekompaniet lanserar ny konsumentanalys I sitt nyhetsbrev skriver Mediekompaniet om sin nya rapport MK Rapporten Konsument som nu lanseras. Rapporten, som är gjord av Inizio, visar vilka skillnader i beteenden man kan utläsa och vilka konsekvenser det...

läs mer
Dagspress.se är en tjänst från TU – Medier i Sverige som är mediehusens branschorganisation i Sverige. TU:s medlemsföretag ger ut morgon- och kvällstidningar samt gratistidningar, driver tv- och radiostationer, webbsajter, medieutvecklingsföretag. På dagspress.se finns grundläggande information om medlemmarna i TU, statistik och instruktioner för annonsörer.