Medieverktyg – Tidningsdatabasen
Vår karta och informationen under Medieverktyg är ett samarbete mellan Tidningsutgivarna (TU) och Kantar Sifo/Mediafacts. Här visar vi grunduppgifter från Mediafacts – en analysplattform med data från Kantar Sifo, TS och comScore.
Årsrapport från IRM
Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) har publicerat sin årsrapport för 2021. Under 2021 uppgick total reklaminvestering i Sverige till 81 miljarder kr.
Morgonpressens annonsintäkter ökar via digital tillväxt
Ny statistik från branschorganisationen Tidningsutgivarna (TU) visar en ökning med 4 procent för morgonpressens annonsintäkter från webben, appar och tryckta tidningar.
Morgonpressens annonsintäkter ökade under tredje kvartalet
Ny statistik från branschorganisationen TU – Medier i Sverige visar att morgonpressens annonsintäkter ökade med 12 procent under det tredje kvartalet.
IRM: Reviderad prognos
Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) har justerat upp prognosen för resterande del av 2021.
Medieekonomi 2021
Myndigheten för press, radio och tv tar årligen fram rapporten rapporten Medieekonomi. Där förklaras de samband som finns mellan konjunkturen, reklammarknaden, mediekonsumtionen och de svenska medieföretagens ekonomi. Rapporten visar bland annat att de svenska...
Nya räckviddssiffror från ORVESTO Konsument
Mediernas räckvidder enligt Orvesto Konsument för perioden 1 maj – 31 augusti är publicerad. I rapporten redovisas primärt tryckta medier och deras digitala utgåvor.
Dagspress.se är en tjänst från Tidningsutgivarna (TU) som är landets ledande branschorganisation inom mediesektorn. TU:s medlemsföretag ger ut morgon-, kvälls- och gratistidningar, sänder tv och radio, har redaktionella sajter samt driver försäljnings- och medieutvecklingsbolag. På dagspress.se finns grundläggande information och statistik om medlemmarna i TU samt en hel del annan information om mediebranschen.