Medieverktyg – Tidningsdatabasen

Vår karta och informationen under Medieverktyg är ett samarbete mellan TU – Medier i Sverige och Kantar Sifo/Mediafacts. Här visar vi grunduppgifter från Mediafacts – en analysplattform med data från Kantar Sifo, TS och comScore.

Nyhetsbrevet TU Marknad och insikt, v. 35 2020

Allt färre svenskar är kritiska till annonser på sajter och i videoklipp. Dessutom har andelen som uppger att de brukar annonsblockerare krympt till 32 procent, enligt en ny studie från Audience Project. Läs mer i senaste Marknad och insikt >>

läs mer

2019 års TS-upplagor

TS-upplagorna för 2019 har släppts för den svenska dagspressen och mer om det finns att läsa här. All information finns i Kantar Sifos analysverktyg mediafacts.se och på Kantar Sifos webbplats under audit rapporter.

läs mer

Kantar Sifo förvärvar Kia-index

Kantar Sifo förvärvar den tekniska mätvalutan för internet- och mobiltrafik, KIA-index, av Sveriges Annonsörer från den 1 januari 2020. I förvärvet ingår även Poddindex, som presenterar räckviddssiffror för podcasts med 10 000 lyssnare eller fler, enligt ett...

läs mer

Dagspress.se är en tjänst från TU – Medier i Sverige som är landets ledande branschorganisation inom mediesektorn. TU:s medlemsföretag ger ut morgon-, kvälls- och gratistidningar, sänder tv och radio, har redaktionella sajter samt driver försäljnings- och medieutvecklingsbolag. På dagspress.se finns grundläggande information och statistik om medlemmarna i TU samt en hel del annan information om mediebranschen.