Medieverktyg – Tidningsdatabasen
Vår karta och informationen under Medieverktyg är ett samarbete mellan Tidningsutgivarna (TU) och Kantar Sifo/Mediafacts. Här visar vi grunduppgifter från Mediafacts – en analysplattform med data från Kantar Sifo, TS och comScore.

Mediernas räckvidder enligt ORVESTO Konsument 2020:2
Kantar Sifo har presenterat räckvidderna för årets andra tertial enligt ORVESTO Konsument 2020:2. I rapporten redovisas primärt tryckta medier och deras digitala utgåvor. All information och rapporten finns på Kantar Sifo:s hemsida >>
Nyhetsbrevet TU Marknad och insikt, v. 39 2020
Morgontidningarnas läsar- och användarintäkter ökar visar aktuell intäktsstatistik från TU - Medier i Sverige. Läs mer och mycket annat i senaste Marknad och insikt >>
Reviderad prognos visar en viss återhämtning
Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) reviderar sin prognos för annonsmarknaden år 2020-2021, och för 2020 ser förutsättningarna något bättre ut. Prognosen justeras till en nedgång för helåret 2020 på -11,0%. Läs mer på IRM:s hemsida >> ...
Nyhetsbrevet TU Marknad och insikt, v. 37 2020
En rapport om generation Z från Schibstedstiftelsen Tinius visar att 65 procent av Sveriges 15 till 25-åringar i första hand använder sökmotorer för att kolla vad som hänt nyhetsmässigt. Läs mer i senaste Marknad och insikt >>
Morgonpressens läsarintäkter ökar med 4 procent
Morgontidningarnas läsar- och användarintäkter ökar med 4 procent under första halvåret i år, jämfört med motsvarande period i fjol. Ökningen är särskilt tydlig under årets andra kvartal och i de digitala kanalerna, visar aktuell intäktsstatistik från TU – Medier i...
Nyhetsbrevet TU Marknad och insikt, v. 35 2020
Allt färre svenskar är kritiska till annonser på sajter och i videoklipp. Dessutom har andelen som uppger att de brukar annonsblockerare krympt till 32 procent, enligt en ny studie från Audience Project. Läs mer i senaste Marknad och insikt >>
Dagspress.se är en tjänst från Tidningsutgivarna (TU) som är landets ledande branschorganisation inom mediesektorn. TU:s medlemsföretag ger ut morgon-, kvälls- och gratistidningar, sänder tv och radio, har redaktionella sajter samt driver försäljnings- och medieutvecklingsbolag. På dagspress.se finns grundläggande information och statistik om medlemmarna i TU samt en hel del annan information om mediebranschen.