Handbok för dagspressannonsering

Sveriges dagspress, med sina olika kanaler, är fortfarande en av världens starkaste och har en spridning över hela landet och med mycket hög täckning och räckvidd, både lokalt, regionalt och på riksnivå. Denna handbok är framtagen av Sveriges Annonsörers kommitté för dagspressannonsering. Den vänder sig till dig som annonsör som arbetar med eller är nyfiken på dagspressmediet.

Dagspressens största fördel är främst bredden på kontaktytorna. En blandning av flera mediekanaler skapar en bättre kommunikation med konsumenterna. Tidningshusen kan erbjuda detta från ett och samma varumärke. Ett varumärke som dessutom bidrar med sin kvalitet och till ett pris som aldrig varit bättre. ”The media is the message”.

Handboken uppdaterades senast 2015 och innehåller bl a:

  • Dagspressens olika annonspaket
  • Vem läser dagspress?
  • Mätningar i dagspress
  • Native advertising, content marketing och advertorials
  • Annonsörcase

Hämta Handboken och läs mer här.

Handbok

 

 

 

 

 

 

Sveriges Annonsörer på www.annons.se