Mediafacts – ny onlineplattform för medieplanering

Nu lanseras Mediafacts, en onlineplattform med aktuell och kontrollerad fakta för över 1 200 svenska digitala- och printmedier. Den bygger på data från Kantar Sifo,TS och comScore, fokus är på räckvidder, upplagor, webbstatistik, målgrupper och prisinformation, skriver TS i ett pressmeddelande.

Delar av innehållet i Mediafacts:

Målgruppskörningar, tex:
• Vilka sajter och tidningar har störst räckvidd bland unga kvinnor i stockholmsregionen?
• Hur många läsare har mina kanaler i olika regioner?
• Vilka tidskrifter och sajter finns inom exempelvis kategorin Hem och trädgård och vilken räckvidd har de?

Räckvidder, upplagor och hushållstäckning
• Möjlighet att se räckvidder, upplagor och hushållstäckning för hela varumärket.
• Räckvidder för samtliga kanaler som mäts i Orvesto, print såväl som digitala

Medieprofiler
• Profiler på enskilda kanaler (dagspress, tidskrift, digitalt) och hela varumärket.
• Sociodemografi
• Intressen
• Penningutlägg
• De största annonsörerna
• Enkelt att skapa uppdaterat säljmaterial

Fram till 3 november kan du testa Mediafacts kostnadsfritt!- klicka här! Ange din mailadress och klicka sedan på ”Logga in”.

Vill du veta mer kontakta:

Helena Boden – 070-769 15 96

Markus Klofelt – 070-252 08 71

www.mediafacts.se