Medieverktyg – Tidningsdatabasen

Vår karta och informationen under Medieverktyg är ett samarbete mellan TU – Medier i Sverige och Kantar Sifo/Mediafacts. Här visar vi grunduppgifter från Mediafacts – en analysplattform med data från Kantar Sifo, TS och comScore.

Var tredje reklamkrona investeras i tidningshusen

Var tredje reklamkrona investeras i tidningshusen Dagstidningshusen starkast på den svenska reklammarknaden  Under 2014 fortsatte dagspressen att vara annonsörernas främsta kanal för att nå konsumenterna. Var tredje reklamkrona investerades i tidningshusen.   Det...

läs mer

Nya Normer för annonsering 1 januari 2010

Nya Normer för annonsering 1 januari 2010 Den 1 januari 2010 utkommer en ny utgåva av Normer för annonsering. De nya normerna är en sammanslagning av de bägge dokumenten Normer för annonsering och Normer för annonsering i elektroniska tjänster och produkter. Nya...

läs mer

Dagspress.se är en tjänst från TU – Medier i Sverige som är landets ledande branschorganisation inom mediesektorn. TU:s medlemsföretag ger ut morgon-, kvälls- och gratistidningar, sänder tv och radio, har redaktionella sajter samt driver försäljnings- och medieutvecklingsbolag. På dagspress.se finns grundläggande information och statistik om medlemmarna i TU samt en hel del annan information om mediebranschen.