Medieverktyg – Tidningsdatabasen
Vår karta och informationen under Medieverktyg är ett samarbete mellan Tidningsutgivarna (TU) och Kantar Sifo/Mediafacts. Här visar vi grunduppgifter från Mediafacts – en analysplattform med data från Kantar Sifo, TS och comScore.
Nyhetsbrevet TU Marknad och insikt, v. 35 2020
Allt färre svenskar är kritiska till annonser på sajter och i videoklipp. Dessutom har andelen som uppger att de brukar annonsblockerare krympt till 32 procent, enligt en ny studie från Audience Project. Läs mer i senaste Marknad och insikt >>
Nyhetsbrevet TU Marknad och insikt, v. 33 2020
Valet av reklamkanal blir allt viktigare för många annonsörer, visar en ny internationell studie från Kantar. Det och mycket annat samsas i senaste TU Marknad och insikt. Läs mer här >>
Mediebarometern 2019 – dagspressen håller ställningarna
2019 års Mediebarometer visar att under 2019 läste två av tre svenskar en dagstidning en genomsnittlig dag, skriver Nordicom i ett pressmeddelande. Huvuddelen av läsningen skedde via nätet förutom i de äldre åldersgrupperna där den tryckta tidningen fortfarande...
2019 års TS-upplagor
TS-upplagorna för 2019 har släppts för den svenska dagspressen och mer om det finns att läsa här. All information finns i Kantar Sifos analysverktyg mediafacts.se och på Kantar Sifos webbplats under audit rapporter.
Kantar Sifo förvärvar Kia-index
Kantar Sifo förvärvar den tekniska mätvalutan för internet- och mobiltrafik, KIA-index, av Sveriges Annonsörer från den 1 januari 2020. I förvärvet ingår även Poddindex, som presenterar räckviddssiffror för podcasts med 10 000 lyssnare eller fler, enligt ett...
Medieutveckling 2019 – ny rapport
Myndigheten för press, radio och tv tar årligen fram rapporten Medieutveckling. Nu finns rapporten Medieutveckling 2019 färdig. I rapporten förklaras de samband som finns mellan konjunkturen, reklammarknaden, mediekonsumtionen och de svenska medieföretagens ekonomi....
Dagspress.se är en tjänst från Tidningsutgivarna (TU) som är landets ledande branschorganisation inom mediesektorn. TU:s medlemsföretag ger ut morgon-, kvälls- och gratistidningar, sänder tv och radio, har redaktionella sajter samt driver försäljnings- och medieutvecklingsbolag. På dagspress.se finns grundläggande information och statistik om medlemmarna i TU samt en hel del annan information om mediebranschen.